Ads 468x60px

Pages

2011. április 10., vasárnap

Hamburger zsemle

Megint csak a férjem miatt került sor az otthoni hamburger készítésre. Merthogy szereti, de a Burger Kingtől és a Mekitől utóbb mindig fáj a hasa, az útszéli hamburgerek higiéniája meg szerintem kétes, így kitaláltam, hogy akkor majd én megsütöm a tutit. Nem túl bonyolult ez sem, és tényleg sokkal jobb, mint a legtöbb amit bármilyen vendéglátóipari egységben ettem. Külön rakom fel a zsemle receptjét, és külön a húsét meg a szószét.
Zsemle hozzávalók: 
            (eredeti recept Limara, de ezen kicsit változtattam)
2,5 dl langyos tej
3 ek. cukor (én szeretem, ha édes, de ha kevésbé édeset szeretnél, akkor 2 ek., viszont ennyi mindenképp kell!)
1 tk. só
40 g olaj (ez olyan 4 evőkanál, de én mérni szoktam mérlegen)
1 tojás (ne legyen mini tojás)
100 g joghurt (Activia natúr)
60 dkg liszt (Vitamill univerzális búzaliszt, persze lehet más is, de a lényeg, hogy szerintem ez nem az igazi kenyérlisztből, jobb valami finomabból)
7 g élesztőpor meg egy kicsi (7g 500 g liszthez elég)

+ 1 tojás a kenéshez

Az AKAI bmx30ea kenyérsütő gépemben a 7es program az 1:50 perces dagasztó-kelesztő progi, ez kiváló ehhez a recepthez.
Mikor a program lejárt, kiveszem, és elosztom annyi felé, ahány hamburgert szeretnék. Minimum 4 felé, legfeljebb 9 felé. Mindet kerekre formázom. Fontos, hogy egyforma zsemléim legyenek, akkor sülnek meg egyszerre. (Nyilván mikor csak négy felé veszem, akkor giga nagy zsemlék lesznek, ha 9 felé, akkor meg pöttömök.) Mikor megformáztam, tepsibe rakom, szilikonos sütőpapírra, és megvárom, míg duplájára kel. Gyorsabban kel, ha berakom a sütőbe, oly módon, hogy a sütőt korábban felmelegítem 50 fokra, majd kikapcsolom, beteszem a tepsit, de nagyon fontos, hogy a sütőajtó legyen nyitva, különben nem kel, hanem sül a tészta. (Villany sütőm van, Fagor.)
Mikor duplájára kelt, megkenem a tetejét a tojással szilikon ecsettel (esetleg megszórom szezámmaggal), majd180 fokon alul-felül sütéssel kb. 15-18 percig sütöm. A teteje hamar pirul, szóval inkább lentre kell rakni a sütőben.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése